T (044) 235 94 95
Пошук
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
13.05.2019
Інтерв’ю Олени Добровольської (студія Dreamdesign) бренду DAVIS CASA. Частина 2

Архітектор Олена Добровольська про прагнення до експериментів, про індивідуальність та небажання робити масовий дизайн.

О. Д. – Олена Добровольська – Засновник і головний архітектор студії Dreamdesign.

Ф. Є. – Фаїна Єренбург – Арт-директор бренду DAVIS CASA.

Ф. Є. Як вважаєш, кого бачать в тобі колеги по цеху: професіонала, конкурента? Я знаю, тебе поважають, але як це відчуваєш ти?

О. Д. Конкуренції я не відчуваю з однієї простої причини: хтось робить масовий продукт або клонує свій дизайн, а я перепробувала різні підходи. Колись ми вели багато об’єктів, але я відчула, що падає якість проектування і я починаю втрачати своє обличчя. Сенс в тому, щоб кожен наш проект був ексклюзивним і унікальним. Ми прийшли до формату ательє, скоротили штат, щоб робити менше, але краще, працюючи з клієнтами, яким потрібен кастомний дизайн. Приблизно півтора роки тому я прийшла до того, що я не хочу робити масовий дизайн, виготовляти прототипи, це мені не цікаво.

Ф. Є. Хто ще працює в цій ніші? В кого такий же підхід?

О. Д. Навіть не знаю. У цьому, напевно, кайф, що всі ми різні. Позиція ательє і індивідуального підходу дає мені захист від конкуренції.

Ф. Є. Чи бувають ситуації, коли клієнт звертається до різних архітекторів, і потім вибирає, що йому більше підійшло?

О. Д. Звичайно, зазвичай так і відбувається, це нормально.

Ф. Є. Поговоримо про те, що означає для тебе успіх і які є критерії успіху?

О. Д. Хороше запитання, я замислювалася над цим останнім часом і переглянула для себе багато речей. Раніше я вважала, що успіх – це стабільність бізнесу, фінансове благополуччя, кількість об’єктів, які ми публікуємо, перемоги в конкурсах тощо. Мій професійний успіх практично збігався з особистим. У певний момент я зрозуміла, що професійний успіх – це мега-важливо, але існує ще мій особистий успіх, як людської істоти. Це набагато більше. Зараз я би сказала, що успіх – це задоволеність тим, що ти робиш, і це відноситься до всіх сфер життя. Не повинно бути перекосів. Успіх в пошуку балансу, але це непросто. Я зрозуміла, що моє життя тільки починається, тому що знаходження якісного балансу – це колосальна праця. Для мене перекіс в професійну сферу був очевидним. Щиро шкодую, що це розуміння не прийшло трохи раніше. Напевно, це відіб’ється на моїй подальшій професійній діяльності.

Ф. Є. Наступне питання. Еволюційно і генетично чоловік свою успішність пов’язує з кар’єрою, а жінка – з особистим життям. Скажи, архітектор – традиційно, це чоловіча професія. Ти відчуваєш гендерну нерівність?

О. Д. Моя улюблена тема, я чекала цього питання, в мене є власна теорія! Гендерної нерівності я не відчуваю ні в чому. Якщо ти по-справжньому талановита, можна повністю віддатися своїй професії і отримати Прітцкерівську премію, як Заха Хадід. Але жінки хочуть народжувати дітей, бути успішними в особистому житті. З огляду на цю мультизадачність, стати мега-професіоналом і отримати премію нам дійсно важко. Але є прекрасні методи організації життя, які стають все більш доступними: селф-менеджмент, сімейний менеджмент, виховання дітей, нові засоби комунікації. Це дає жінці можливість більше часу приділяти професії. Я думаю, в майбутньому стане можливим все поєднувати в більш якісному вигляді. Всі великі архітектори, про яких ми говорили сьогодні, вони фанатики, повністю занурені в свої амбіції і професію. Якщо жінка хоче мати гарну сім’ю, це її вибір, ніякої гендерної нерівності тут немає. При цьому жінці, за великим рахунком, набагато простіше домовитися, ніж чоловіку, знайти бюджет, перед нею відкриті всі двері. Гріх цим не користуватися (сміється).

Ф. Є. Гендер нам не указ (сміється). Лена Добровольська – як людина. Як твої особисті риси допомагають або заважають у професії?

О. Д. Мені постійно говорять, що я вперта, хоча мені здається, що я ідеальна (сміється). Напевно, упертість багато в чому мені допомагає, адже коли я в чомусь впевнена, я буду йти до кінця. Іноді я не можу гнучко лавірувати, якщо трапляються клієнти з подібним завзяттям. Хоча, якщо ми долаємо ці труднощі, то потім стаємо великими друзями. Я не курю… Спізнююся часто, це не те щоб заважає, але в мене є почуття провини. Якщо хтось спізнюється теж, я кайфую, типу, не одна я така (сміється). Я радикал, чорне або біле, але тут я можу над собою працювати.

Ф. Є. Я знаю, що ти дуже вправна в комунікації з клієнтами.

О. Д. Почуття гумору завжди допомагає, сміх – як рятувальний засіб.

Ф. Є. Ти сказала, що півтора роки тому ти перейшла від стратегії потоку замовлень до штучних проектів. Скільки людей зараз працює в майстерні? Скільки об’єктів ти можеш вести одночасно?

О. Д. Здається, не більше десяти об’єктів. У нас працює десять чоловік. Але я прагну до зменшення кількості об’єктів і підвищення якості співробітників. Всі об’єкти різні. Зараз ми працюємо над величезним приватним готельним комплексом, що складається з п’яти об’єктів. До речі, від проектування готелів я отримую колосальний кайф, оскільки сама дуже педантично ставлюся до місця, де буду зупинятися. Якщо обстановка в номері похмура і бездарна, це позначається на якості життя. Але для готелів надлишок дизайну – це зло. Я культивую зараз «дизайн без дизайну» для громадських зон, тому що люди втомлюються від перенасиченості.

Ф. Є. Дуже цікаво. Згадалося висловлювання Антоніо Читтерио про те, що він більше не хоче займатися приватним проектуванням, тому що йому набридло бути психотерапевтом для своїх клієнтів.

О.Д. Може, коли-небудь я теж це скажу, але не зараз. Поки мені це дуже подобається, багато клієнтів – мої друзі.

Ф. Є. Мене вражає, коли архітектори кажуть, що роблять 50 об’єктів або більше. Я не розумію, як це можливо.

О. Д. Коли кількість об’єктів перевалила за 20, я зрозуміла, що я нічого не можу контролювати. Це мене не влаштовувало. Я займаюся кожним проектом, повністю проходжу з клієнтом стадію концепту, від початку переговорів, з’ясування прихованих бажань і скелетів у шафі до стадії реалізації цього концепту. Мої співробітники займаються реалізацією, я стежу за цим, але в меншої мірі. Найважливіше – зловити емоційну іскру на перших зустрічах з клієнтом.

Ф. Є. В твоїх проектах є предмети промислового дизайну, однак є і такі, які ти замовляєш в одиничних екземплярах. Ким з постачальників ти задоволена? Схвали кого-небудь, дай рекомендації.

О. Д. За великим рахунком, я задоволена усіма, навіть тими, хто мене підвів, завдяки їм я стала тим, ким я є. Задоволена DAVIS CASA, своїм клієнтам я завжди говорю, що завжди можна знайти щось дешевше, але тут вони гарантовано отримають якість, професіоналізм і відповідальне ставлення до замовника. Sandubra – власник компанії складна, примхлива людина, але вони роблять дуже якісний продукт. Daylight – мені подобається текстиль, а вони мають дуже великий асортимент, компетентні в підборі, великі молодці та надійні партнери.

Ф. Є. Поговоримо про проекти, пов’язані з твоєї основною діяльністю.

О. Д. Мені пощастило зустріти таких людей як Влад Троїцький, ми познайомилися в Індії. Ти знаєш моє тремтливе ставлення до того, що він робить в театральному світі і взагалі. Те, як він мислить, мене неймовірно захоплює і надихає. Я пишаюся тим, що ми беремо участь в будівництві «Центру мистецтв» в Маріуполі. Влада міста із задоволенням підтримує цю ініціативу, ескізний проект чудовий, думаю, це дійсно шанс для країни оздоровити регіональну культуру.

Ф. Є. Як ти бачиш розвиток людей в своїй майстерні? Існує дилема: чим більше коштів вкладаєш в розвиток своїх працівників, тим швидше вони виростають і потім йдуть у вільне плавання. Як ти вирішуєш це питання?

О. Д. Дякувати богу, одні йдуть – приходять інші. Після того, як пішли мої перші хлопці, яким я приділяла дуже багато часу, мені було дуже погано. Я була в депресії, не могла з цим змиритися. Але зараз, коли у мене працює вже третє покоління, я вважаю, що це абсолютно нормально. Відбулася трансформація, тепер я тільки радію тому, що буде більше хороших фахівців, сприймаю це як свою місію.

Ф. Є. А твій власний розвиток?

О.Д. Можу відкрити секрет: будемо розширювати горизонти! Окрім архітектури, предметного дизайну, є ще багато чого. Зараз я займаюся розвитком абсолютно нового для себе напрямку. Але ж не будемо про це говорити, тому що тема широка  і розмова була би дещо передчасною. Нехай це стане темою нашого наступного інтерв’ю. В тієї діяльності плоди зріють швидко, що мене і приваблює.

Ф. Є. Успіхів тобі!

О. Д. Спасибі, Фаїна!

    Зв'язок з нами





    працюємо над об'єктами

    по всій Україні

    салон davis casa

    м. Київ, вул. Володимирська, 38, тел.: (050) 481 05 89, (050) 452 44 25, (044) 235 94 95, 494 27 22, 235 55 02

    daviscasa.kiev@gmail.com
    студія DAVIS CASA / MAXALTO

    м. Київ, вул. Володимирська, 38, тел.: (050) 012 29 41, (095) 000 77 82

    daviscasa.kiev@gmail.com
    салон davis casa

    м. Дніпро, пр. О. Поля, 72, тел.:(050) 362 69 40, (050) 481 83 93

    s-studio@daviscasa.ua