T (044) 235 94 95
Пошук
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
08.04.2019
Інтерв’ю Ксенії Савченко (архітектурне бюро b4.team) бренду DAVIS CASA. Частина 2

Ксенія Савченко про те, як воно бути молодим архітектором, про досвід, про “граблі”, про те, як вдається суміщати творчість і бізнес.

 

К. — Ксенія Савченко — Архітектор, керівник архітектурного бюро b4.team.

Ф. — Фаїна Єренбург — Арт-директор бренда DAVIS CASA.

Ф. Як працюєте з помилками, облік грабель, на які наступаєте, ведете? 

К. А як же, ведемо облік усіх грабель. Не фіксуємо, зазвичай це й так запам’ятовується добре, а ще краще запам’ятовується, коли заплатив. Визнав, оплатив, зробив висновок і пішов весело далі! Працює на 100 %. Поки не заплатиш — не дійде. А потім стільки варіантів приходить згодом «як ще можна було» (сміється).

Одна із кращих якостей людей із покоління Z, з якими я працюю, — це лінощі у виконанні однотипних завдань і рутинної роботи. Тому що саме лінощі підштовхують до оптимізації процесів. Він-він, виграють усі, адже на практиці автоматизація будь-якого процесу приводить до зменшення помилок через відсутність або ж мінімальну присутність людського фактору.

Ф. Ти інвольвована в кожний проект, який веде компанія?

К. Так.

Ф. Скільки проектів одночасно ти в стані якісно вести?

К. Зараз у роботі 11 проектів, на різній стадії реалізації. Серед них є й готель, і реконструкція будівлі з перепризначенням її функції, приватні будинки та квартири, шоу-руми. Практично в кожному проекті ми відповідаємо за архітектурні рішення та інтер’єрні, для деяких також розробляємо меблі. Однаково важливими я знаходжу всі складові проекту, у всьому бувають свої складності — неважливо, навіть створюючи класну табуретку, треба включити голову й добре подумати.

Ф. Як ти ставишся до копій предметів дизайну?

К. Я до них не ставлюся. Неможливо заборонити іншим людям робити копії, але це їх вибір. Уважаю, що, копіюючи, вони відразу ж опиняються на другому місці і, значить, таке місце їх улаштовує. У наші проекти ми копії не ставили й не збираємося це робити. Коли я їздила з вами (Davis Casa) до Мілану на фабрику меблів B&B Italian, мені запам’яталося ставлення B&B до тих, хто їх копіює. У кінці презентації вони написали: «Дякуємо за те, що копіюєте нас!» На всіх мовах країн, де їм зустрічалися їх копії.

Відмінна позиція, як на мене, дякувати тим, хто допомагає тобі усвідомлювати, що ти кращий. Копіюючи, ви визнаєте чиюсь першість і свою вторинність. Я зрозуміла це так. Вони круті. І хто б їх не копіював, вони — перші. Мені імпонує таке ставлення.

Ф. Вдається суміщати творчість і бізнес?

К. Творчості в нашій роботі 20 %, усе інше — це грамотний менеджмент і частка везіння. Мені здається, це не сильно вдається, якщо чесно. Я дотепер намагаюся знайти баланс. У моєму житті було 6 років Київського інженерно-будівельного, плюс семестр архітектури перед магістратурою в Америці. Таке різноманітне навчання розширило мій погляд на професію. В Україні мене вчили суворо дотримуватися ДСТ, а в Штатах просили не приходити на заняття без натхнення, проводячи аналогію із твоїми майбутніми проектами — мовляв, без натхнення не варто навіть починати. Зрештою я зрозуміла, що початок будь-якої архітектури — це все-таки творчість! Красиво звучить і надихає дуже, але як не забувати це на практиці… Я люблю вчитися, щось нове приходить до мене постійно, мною завжди рухає бажання пізнавати або знати. Я прочитала чимало літератури, пов’язаної з бізнесом, тому що шукала відповіді на свої запитання. Я архітектор, але в рамках компанії я займаюся ще й бізнесом. Взагалі-то я ще й CEO, якщо подивитися на всі функції, які я виконую, і на відповідальність, яка лежить на мені. Я довго не могла визначитися, що для мене є первинним: бізнес чи творча майстерня? Але в якийсь момент сумнів «або» змінився на бажання «і». Не можеш визначитися, так навіщо вибирати? Суміщай і, можливо, виграють усі. Так і є!

Ми прописали бізнес-процеси, уточнили функції кожного працівника в команді й розмежували зони відповідальності. Ми не перестали займатися творчістю, але, як я вже сказала, її тільки 20 %. Я думаю, ми — одна з перших компаній, хто почав працювати за методом scrum в архітектурному бізнесі, ми напрацювали певний досвід і тепер навіть уважаємося експертами. У жовтні 2018 року організація Scrum Urkaine запросила нас виступити з доповіддю на конференції «Scrum, поза IT-бізнесом», ми поділилися досвідом, розповіли про свої перемоги та факапи.

Ф. Чи є в тебе партнери в галузі інтерєрного дизайну (постачальники, будівельники, інші фахівці), яким ти могла б дати позитивні рекомендації? 

Поділися своїм досвідом із клієнтами та колегами.

К. Коли тільки починаєш працювати в сфері надання послуг, спочатку незрозуміло, як визначати, з ким варто працювати, а з ким ні. Тільки набуваючи досвіду і роблячи помилки, ти вловлюєш найважливіше в співпраці з іншими компаніями та фахівцями. Справжніх фахівців своєї справи відрізняє порядність, чесність, відповідальність, і, звичайно ж, співучасть. Зараз я вже, як рентген, сканую сходу й ніколи не беруся працювати з тими, хто приходить на проект тільки через комерційну складову, це помітно відразу за рівнем залученості.

Значення партнерства стало мені зрозумілим після декількох років співпраці із приватними особами та компаніями, де це саме партнерство ґрунтується не на фонді відсотка, що йде за замовлення, а на якості та своєчасності виконання своєї роботи або поставки. У такому партнерстві є місце повазі і, звичайно, відповідальність, яка рідше зустрічається в тих, хто прийшов у професію не по любові. Svetoria, Davis Casa, A-apartment, приватні меблеві компанії, які ми часто рекомендуємо, Кірмакс, C.I.Form, класні Manders, Interia, Manezh, Bicolor… і це далеко не повний список компаній, співпраця з якими — це задоволення та завжди відмінний результат!

Ф. Як ти бачиш розвиток власний і своїх співробітників? Що для цього робиться?

К. Одна з головних цінностей у b4.team є розвиток, адже немає такої точки, де «я все знаю», усе навколо розвивається з колосальною швидкістю, за всім, часом здається, і не встежити. Розвиток — це процес, який повинен захоплювати тебе й бути в задоволення; якщо нічого не змінювати й самому не мінятися, дуже швидко опинишся поза грою. Я прихильник того, щоб знати, що відбувається у світі зараз, бути «у темі» і розуміти, що відбувалося раніше — коротше, треба знати історію. І перше, і друге легко досягається завдяки подорожам, які ми із задоволенням практикуємо в b4.team.

Данія, Нідерланди, Німеччина, Італія, Бельгія, Австрія, Грузія, Швеція, Чехія, Польща — це наш список країн за останніх 4 роки подорожей із командою. Якісь виїзди були прямо пов’язані з виставками або заходами в конкретних містах, але інші не мали ніякої профільної прив’язки. Наприклад, Ніч музеїв в Амстердамі — це був відмінний досвід для всіх. Побачити творчість Ван Гога й Бенксі, а також відвідати безліч інших музеїв, познайомитися із прекрасним Амстердамом — це і є розвиток. У подорожі щосекунди зустрічаєш щось незвичне, нове, відволікаєшся від рутини, свідомість отримує нову інформацію.

Ф. Які соціальні або будь-які інші проекти, не пов’язані із професійною діяльністю, підтримує майстерня? Розкажи про них.

К. Майже чотири роки тому разом із Лєною Балбек ми розгорнули ініціативу супроводу донорів при процедурі здачі крові. Ідея супроводу прийшла Лєні, і вона написала про це у фейсбуці, я відгукнулася й по суті була першим донором проекту. Тільки ми ще не знали тоді, що це виллється в проект і скільки всього класного нас чекає попереду! Потім я написала пост у фейсбуці про свій досвід здачі крові, і мої друзі, а також інші люди висловили бажання стати донорами. Наступного разу ми супроводжували їх уже разом.

Так почалася історія проекту за назвою #середи_в_охматдиті. Супроводжуємо донорів ми по середах, відділення Охматдит — усе просто, назва говорить сама за себе. Цей проект популяризує донорство в Україні, ми робимо це в задоволення й максимально весело. Ми відчергували вже 168 серед, а наша команда волонтерів розширилася з 2 до 10 людей. Проект дуже світлий і наповнений щиросердністю в кожному його прояві!

Крім архітектури, у мене особлива любов до мотоциклів, як і в мого друга Андрія Аксьонова. Я не їжджу на мотоциклі регулярно й поки ще не відкрила категорію в правах, але вмію. Два роки тому Андрій відкрив мотомайстерню EX_CYCLES. Кастомні мотоцикли — їх основний профіль. Я залучена в цей проект і допомагаю в розвитку майстерні. В EX_CYCLES гарні плани, цікаві ідеї та класні люди в команді — мені це дуже подобається!

Крім того, студія b4.team давно залучена в тему шкільної освіти. Концепти та предпроекти, інтер’єри дитячих садків і розробка проекту приватної школи — усе це ми робили паралельно з основним потоком проектів, тому що ми розуміємо важливість хорошої освіти для нинішніх і майбутніх дітей. Ми з інтересом стежимо за змінами, що відбуваються в сфері освіти, і прекрасно розуміємо, який простір актуальний для навчальних закладів на сьогоднішній день, а головне — подобається дітям.

Ф. Спасибі за інтерв’ю, ми дізналися про твою майстерню багато нового.  Упевнена, і клієнтам, і колегам буде цікаво це прочитати.

К. Спасибі за класні запитання!

Зв'язок з нами





працюємо над об'єктами

по всій Україні

салон davis casa

м. Київ, вул. Володимирська, 38, тел.: (044) 235 94 95, 494 27 22, 235 55 02, (050) 481 05 89, (050) 452 44 25

daviscasa.kiev@gmail.com
салон davis casa

м. Дніпро, пр. О. Поля, 72, тел.: (0562) 36 10 04, (050) 362 69 40, (050) 481 83 93

s-studio@daviscasa.ua